Haberler ve Duyurular

Teknoloji yarışı

Öncelikle 2020 pandemi nedeniyle her sektör açısından oldukça zor geçen bir yıl oldu. 2020 sektör ve sizin açınızdan nasıl geçti? Ne gibi zorluklar yaşayarak ne gibi tecrübeler edinip, dersler çıkardınız?

Bildiğiniz gibi süreç ülkemizde mart ayında başladı ve salgınla birlikte tüketim alışkanlıklarında hızlı ve gözle görülür şekilde değişiklikler oldu. Tüketiciler normal dönemde mağazalardan aldıkları her türlü ihtiyaçlarını pandemi ile birlikte ağırlıklı olarak e-ticaret üzerinden almaya başladı. İşimizi etkileyen en önemli faktör ise gönderilerin yapısının değişmesi oldu. Bu dönemde işyerlerinin kapalı olması, insanların evden çalışmasıyla, toplu teslimat minimuma inerken, tek tek evlere teslimat ile uğradığımız nokta sayısı birkaç kat arttı. E-ticaret İşlem hacmi bir önceki yıla göre 2 kat artış gösterirken, buna paralel olarak ziyaret edilen adres sayısı %90 arttı. Günlük teslimat sayımız 1 milyonun üzerine ulaştı. 200 milyonun üzerinde gönderi ile yılı kapattık.

Pandemi bize tedarik zincirinin ne kadar önemli olduğunu ve hiç durmadan çalışan kargo sektörünün hayati değerini gösterdi. Bu noktada kargo çalışanlarına büyük iş düştü ve onlar da en az sağlık çalışanları, güvenlik birimleri veya market çalışanları gibi canla başla ve özveriyle çalışarak bu zincirin devamlılığını sağladı. Aras Kargo olarak bu dönemde, ara vermeden ve fedakâr bir şekilde tedarik zincirinin devamlılığını sağlayarak, müşterilerimizin ihtiyaçlarını karşılamak adına 7/24 onların yanında olduk. Tüm kargo çalışanlarına süreçteki özverili çalışmaları için bir kez daha teşekkür ederim.

2. Covid-19 pandemisi kargo şirketlerinin üzerine beklenmeyen bir iş yükü yarattı. Bu iş yükünün altından nasıl kalktınız? Pandeminin oluşturduğu yeni ortama nasıl adapte oldunuz?

Tüm dünyanın ilk kez tecrübe ettiği bu sürecin ilk başlarında zorlansak da öncesinde başlattığımız teknolojik yatırımlar, operasyonel birikimimiz ve yetkinliğimiz süreci iyi bir şekilde yönetmemizi sağladı. Gerçekleştirdiğimiz dijital dönüşümle salgın kaynaklı artan işlem hacmine hızla uyum sağladık. Bunda geçmiş yıllardaki yoğun e-ticaret kampanya dönemleri için yaptığımız hazırlıkların da büyük faydası oldu.

Pandeminin oluşturduğu yeni ortamın üç büyük önleminden biri sosyal mesafe. Bu bakımdan altyapı çalışmalarına iki yıl önce başladığımız kodlu teslimat ve yeni tip çipli kimliklerde el terminali ile okuma yöntemi çalışmalarımıza hız kazandırdık ve hayati bir ihtiyaç haline gelen temassız teslimat uygulamasını devreye soktuk. Burada ana hedefimiz müşterilerimizin ve çalışanlarımızın sağlıklarını korumak oldu.

Pandemi ile birlikte her gün 1 milyonun üzerinde kapı çalmaya başladık. Artan adres ve data operasyonunu yönetmek için GIS ve harita altyapımızda önemli geliştirmeler gerçekleştirdik. Bu projeler sayesinde gönderi sayılarının yükseldiği dönemlerde ek istihdam takviyesinin yanı sıra günlük işlem hacminin doğru yönetilebilmesi için en uygun altyapıyı kurduk.

Bunun yanında artan işlem hacmi sonucunda şubelerimize ve çağrı merkezimize gelen çağrıların birkaç kat arttığı dönemler oldu. Bu süreci de en sağlıklı şekilde yönetebilmek ve müşterilerimizin bize istediği zaman ulaşabilmelerini sağlamak için Çağrı Yönetim süreçlerimizi baştan aşağı geliştirerek çağrı karşılama kapasitemizi 2,5 kat arttırdık. Ayrıca çağrıların büyük bir oranını oluşturan “kargom nerede” gibi kargo bilgileri ile ilgili sorular için sesli yanıt sistemi etkinleştirerek müşterilerimizin hızlı ve müşteri temsilcisine gerek kalmadan bu bilgilere ulaşabilmesini sağladık.

Cironuz 2020’de ne kadar oldu? 2021’e ilişkin hedef ve beklentileriniz neler? Bu yılı yüzde kaç büyüme ile ne kadarlık bir ciro hedefiyle kapatmayı planlıyorsunuz?

Sektörde yapmış olduğumuz yatırımlarla ve operasyonel tecrübe ve yetkinliğimizle birlikte çift haneli büyümelere imza atıyoruz. 2020’de yüzde 65’lik büyümeyle 2 milyar TL’nin üstünde gelir elde ettik. Bu yıl da çift haneli büyüme trendimizi devam ettirmeyi planlıyoruz.

2020’de taleplerde ortalama ne kadarlık bir artış oldu?

Pandemi döneminde e-ticaret işlem hacmi bir önceki yıla göre 2 kat artış gösterdi, e ticaret kullanıcı artışına paralel olarak ziyaret ettiğimiz adres sayısında da yüzde 90’lık bir artış oldu. Günde çaldığımız kapı sayı sayısı 1 milyonun üzerine çıktı.

2020’de Covid-19’a rağmen yatırımlarınıza devam ettiniz, bu yatırımları anlatabilir misiniz? Toplamda ne kadarlık bir yatırım yaptınız?

İki yıl önce başlattığımız dijital yolculuğumuza pandeminin başlamasıyla birlikte ciddi bir hız kazandırdık. Artan hacmi yönetebilmek için transfer merkezlerimizde ve IT altyapımıza son iki yılda 300 milyon TL’ye yakın yatırım yaptık.

Hem operasyonel hem de metrekare olarak en büyük transfer merkezlerimizden biri olan İkitelli Transfer Merkezimizi teknolojik olarak yeniledik. Merkezin kapasitesini saatte 5 bin 500 gönderiden yaklaşık 28 bine yükselttik. İstanbul Orhanlı ve İzmir’deki transfer merkezimizi teknolojik olarak yeniledik. 2020’nin son çeyreğinde tamamladığımız Ankara Transfer Merkezi’mizdeki kapasite artışı sayesinde 1 günde işlenen kargo paketi sayısı da 220 bine ulaştı. Yine geçen yıl 1-5 desi arası artan gönderi hacmini daha iyi yönetebilmek için İstanbul’un iki yakasına küçük paketleri ayrıştıran makine yatırımlarını devreye aldık. Transfer merkezlerimize yaptığımız teknolojik yatırımlarla saatlik işleme kapasitemizi 3 kat artırarak sektörün en iyisi haline geldik.

Dijitalleşme ve otomasyona yatırım yapıyor musunuz? Bu alandaki hedefleriniz neler?

Sekiz transfer merkezimize yaptığımız yatırımlarımızla yüzde 300’ün üzerinde kapasite artışı sağlayarak, saatlik işleme kapasitesinde gerçekleşen 3 katlık artışla sektörün en iyisi durumuna geldik. Hedefimiz yeni yatırımlara dijitalleşme ve otomasyon alanlarında daha da iyi duruma gelerek müşterilerimize en kaliteli hizmeti verebilmek.

Yakın ve orta vadede yeni istihdam ve yatırım planlarınız var mı? Bu yıl daha çok hangi alanlara ağırlık vereceksiniz?

Bundan sonraki yıllarda da biz bu dönüşen ve değişen yapının farkında, bütün yatırımımızı bu dönüşüme göre planlıyoruz. Önümüzdeki dönem için toplam 1 milyar TL yatırım hedefimiz bulunuyor. 2021 yılında önceliğimiz kalite olacak. Entegrasyon, rota optimizasyonu, entegre yönetim sistemleri yatırımlarımızla kalitemizi ileri seviyeye çıkarmayı planlıyoruz. Adım adım müşteri bilgilendirmesi, alıcı kolaylığı, CRM ve müşteri hizmetleri yönetiminde atacağımız adımlarla eşsiz müşteri deneyimi yaratarak, devam eden transfer merkezlerimizi ve IT altyapı yatırımlarımızla sektördeki öncü ve yenilikçi konumumuzu koruyacağız. Kurye Rota Optimizasyonu projemize ağırlık vereceğiz. Zamanı ve kapasiteyi iyi yönetebilmek adına, transfer merkezlerimizin yenilenmesi ve teknolojik alt yapımızın güçlendirilmesine yönelik yatırımlarımıza hız kesmeden devam edeceğiz. Dört büyük şehrin ardından Anadolu’daki transfer merkezlerimizin teknolojik yatırımlarına da ağırlık vereceğiz. 2021 yılında hayata geçireceğimiz bu projelerle birlikte pazar liderliğini perçinlemeyi hedefliyoruz.

Haberlere Git