Lütfen Facebook Sayfamız için Tıklayınız > Lütfen Twitter Sayfamız için Tıklayınız > Lütfen Instagram Sayfamız için Tıklayınız > Lütfen Linked Sayfamız için Tıklayınız > Lütfen Youtube Sayfamız için Tıklayınız > Lütfen Türkçe Sayfamız için Tıklayınız > Lütfen İngilizce Sayfamız için Tıklayınız >
Kargo Takip
Kaç Günde
En Yakın Şube
Ücret Hesapla
Kurye Çağır
1 Milyar Liralık Yatırım Hedefi
Milliyet Gazetesi, Mayıs 2021
MİLLİYET GAZETESİ MAYIS 2021

Yayın: Milliyet gazetesi

Konu: 1 Milyar Liralık Yatırım Hedefi

Sözcü: Aras Kargo Genel Müdürü Utku Ayyarkın

 

  1. Aras Kargo’nun 2020’deki büyüme oranı ve önümüzdeki döneme dair yatırım hedefi hakkında bilgi verir misiniz?

Türkiye’nin öncü ve yenilikçi bir kargo firması olarak bugün toplamda 28 transfer merkezi, 1000’in üzerinde şube, yaklaşık 16 bin çalışan ve 4 bin 500’ün üzerindeki araç filomuzla hizmetlerimize devam ediyoruz. Teknoloji odaklı yatırımlarımız, operasyonel tecrübe ve yetkinliğimizle sayesinde son yıllarda çift haneli büyüyoruz. Dijital dönüşümü iş süreçlerimizin her adımına uygulama amacıyla yatırımlarımızı gerçekleştiriyoruz. Son iki yılda transfer merkezi, IT altyapısı, operasyonel düzenlemelerimize 300 milyon TL’ye  yakın yatırım yaptık. 2020 yılında yüzde 65’lik bir büyüme yakaladık. Bu trendi ilk çeyrekte de sürdürerek %65 in üzerinde büyümememizi sürdürdük.

  1. Aras Kargo’nun ana gündem maddeleri arasında yer alan dijital dönüşüm anlamında hayata geçirdiği projelerden kısaca bahseder misiniz?

Operasyon şirketinden teknoloji şirketine dönüştüğümüz bir süreçten geçiyoruz. Son dönemde 300 milyon TL’ye yakın yatırım yaparak operasyon süreçlerimizi sektörümüze örnek teşkil edecek şekilde bir adım daha ileriye taşıdık. Yatırımlarımız şube ve transfer merkezleri olmak üzere 2 başlık altında devam ediyor. Şubelerimize yönelik yatırımlarımız kapsamında makinelerimizi yedekleyerek doğal afet, deprem gibi durumlarda bile işimiz kesintiye uğramasın diye Kesintisiz Veri Güvenliği projemizi başlattık. Merkezi veri sistemi projemizle daha önce şubelerde tutulan müşteri verileri tek merkezde toplayarak, hatalı verilerin önüne geçtik. Geliştirdiğimiz self servis uygulaması ile KOBİ’lerimizin dijital dünyaya adım atmalarına öncülük ettik. Artan adres ve data operasyonunu yönetmek için harita altyapımızı geliştirdik, Kurye Rota Optimizasyonu projesini başlattık. Veriye anlık ulaşabilmek için el terminallerimize yatırım yaptık. Self servis uygulamalarımızı geliştirdik. Sesli yanıt sistemimizi ve mobil aplikasyonumuzu yeniledik.

Çalışanlarımızın ve müşterilerimizin sağlığını korumak için kargo teslim biçimimizi de farklılaştırdık. Kimlik kartı okuma ve SMS kodu ile temassız teslimatı başlattık. Bu süreci en sağlıklı şekilde yönetebilmek ve müşterilerimizin bize istediği zaman ulaşabilmelerini sağlamak için çağrı yönetim süreçlerimizi baştan aşağı geliştirdik ve çağrı kapasitemizi de 2,5 kat arttırdık. Transfer merkezi yatırımlarımız için zamanı ve kapasiteyi daha iyi yönetebilmek adına 8 transfer merkezimize yaptığımız otomasyon yatırımlarımızla yüzde 300’ün üzerinde kapasite artışı sağladık. Artan iş hacmini teknoloji yatırımları ve yeni işe alımlar ile yönettik. Bu süreçte 1000’den fazla kişiye yeni iş imkânı sunduk. Tüm bu değişimleri her gün sahada çalışan 16 bine yakın ekibimizle bir arada dayanışma içinde çalışarak yaptık. Böylece saatlik işleme kapasitemizde gerçekleşen 3 katlık artışla sektörün otomasyonla iş üreten en önemli oyuncusu haline geldik.

  1. Pandemi dönemi Aras Kargo’nun konjonktürünü nasıl etkiledi?

Pandeminin hayatımıza girmesi ile birlikte, daha önce hiç şahit olmadığımız bir şekilde hem sosyal hem de ekonomik anlamda kaçınılmaz bir değişime uğradık. Küresel anlamda tüm sektörlerin iş yapış şekilleri önemli ölçüde değişti. Özellikle e-ticaretin ve kargo sektörünün tedarik zincirindeki önemine ve yükselişine hem global hem de yurtiçinde anlamda tanıklık ettik. Türkiye’deki e-ticaret sektörü pandemi sürecini de içine alan 2020 yılında çok güçlü bir büyüme yakaladı. Türkiye'de e-ticaret hacminin 2019 yılına göre yüzde 66 artış göstererek 136 milyar liradan 226 milyar 200 milyon liraya yükseldi. Bu durum bizim iş hacmimize de yansıdı ve iş modelimizde önemli değişimleri tetikledi. Otoyolda 100 kilometre hızla giden bir Aras Kargo aracı düşünün, hareket halindeyken 4 tekerleğini birden değiştirmeye çalıştığınızı hayal edin, işte böyle bir süreç yaşadık. Pazaryeri ve e-ticaret müşterilerimizin taşımamızı istediği paket sayısı pandeminin ülkemizdeki ilk günleri ve kampanya dönemlerinde 3 kata yakın arttı. Diğer yandan kurumdan kuruma gönderi yapan B2B müşterilerimizin paket sayısı ise azaldı. Pandemi öncesinde 1 noktaya gidip 1’den fazla ürün teslim edilirken (örneğin 5) pandeminin etkisiyle birlikte evlere teslimatlar artmış olup her bir noktaya 1 paket bırakacak şekilde iş modelimiz tamamen değişti. Bu yeni iş modelinde çok daha fazla adrese uğrar ve çok daha küçük paketler taşır hale geldik. Günlük uğradığımız adres sayısı 500 binlerden 1 milyonun üzerine kadar çıktı. 2020 yılı sonunda ise 200 milyon adrese uğradık; yani Türkiye nüfusunu 2 kereden fazla ziyaret ettik. Tüm dünyanın ilk kez tecrübe ettiği bu sürecin ilk başlarında biraz zorlansak da 2016 yılında başlayıp, her yıl hız verdiğimiz otomasyon ve IT altyapı yatırımları, operasyonel birikimimiz ve yetkinliğimiz sayesinde bu süreci başarılı bir şekilde yönetmeye devam ediyoruz.

  1. 2021 vizyonunuzdan kısaca bahseder misiniz? Yıla nasıl başladınız? Önümüzdeki döneme dair yenilikler neler olacak?

Tüketici alışkanlıklarındaki değişim, e-ticaret tarafındaki gelişmeler, küresel salgın ve dijital dönüşüme yönelik yatırımlar neticesinde kargo sektörünün büyümesi devam ettirmesini bekliyoruz. Sektör dijital olarak geliştikçe; iş süreçleri basitleşirken, riskler azalıyor, verimlilik ve kapasite artışı sağlanıyor. Bu gelişmelerin ışığında 2021 yılı için önceliğimizi kalite olarak belirledik. Buna göre entegrasyon, rota optimizasyonu, entegre yönetim sistemleri yatırımlarımızla kalitemizi daha da ileri bir seviyeye taşımayı hedefliyoruz. Önümüzdeki dönem için toplam 1 milyar TL yatırım hedefimiz bulunuyor. Adım adım müşteri bilgilendirmesi, alıcı kolaylığı, CRM ve müşteri hizmetleri yönetiminde atacağımız adımlarla eşsiz müşteri deneyimi yaratmayı amaçlıyoruz. Devam eden transfer merkezlerimiz ve IT altyapı yatırımlarımızla sektördeki öncü ve yenilikçi konumumuzu koruyacağız. Kurye Rota Optimizasyonu projemize ve 4 büyük şehrin ardından Anadolu’daki transfer merkezlerimizin teknolojik yatırımlarına ağırlık vereceğiz. 2021 yılında hayata geçireceğimiz bu projelerle birlikte pazar liderliğimizi perçinlemeyi hedefliyoruz.