Haberler ve Duyurular

Aras Kargo e-ticarette başarısını kanıtladı

Dünyada ve Türkiye’de e-ticaret sektörü nasıl bir büyüklüğe ulaştı? E-ticaret içinde yükselişe geçen sektörler hangileri?

E-ticaret sektörü, dünyada ve Türkiye’deki büyümesini sürdüren bir sektör. Sosyal ticaret, mobil ticaret, e-ihracat gibi birçok alanda atılımların yaşandığı 2020, dijital alışverişin yılı olacak. 2019 yılında sektörde büyüme yüzde 45 olarak gerçekleşti, 2020'de ise bu oranın daha da yüksek olması bekleniyor. Dünyadaki perakende satış sektörünün toplam satış hacmi 25 trilyon dolarken, e-ticaretin ise 2020 yılı sonunda 4 trilyon dolara ulaşması öngörülüyor.

Aras Kargo olarak 2019 yılını ne kadarlık büyümeyle kapattınız? 2020 hedefiniz nedir?

Aras Kargo olarak, kurulduğumuz günden bu yana öncü ve yenilikçi hizmetlerimizle sektöre yön veriyor, “dünya markası” olma vizyonumuzla yatırımlarımızı sürdürüyoruz. Bu yıl sektördeki 41. yılımız. Toplam 4.000'den fazla araç, 800’ün üzerinde şube, 28 transfer merkezi ve 14.000 çalışanımızla, Türkiye’nin en geniş dağıtım ağına sahip kargo şirketlerinden biri konumundayız. Her gün ortalama 600.000 gönderi taşıyoruz. Yaptığımız yatırımlarla ülkemize hem istihdam yaratmaya hem de katma değer sağlamaya devam ediyoruz. Önümüzdeki dönemde de bu istikrarlı artışı sürdürmeyi planlıyoruz.

Aras Kargo, e-ticarete alanına hangi çözümleriyle destek oluyor? Müşterilerinize kaç farklı teslimat türü sunuyorsunuz? En çok hangi teslimat türleri tercih ediliyor?

Aras Kargo olarak her türlü ihtiyacı karşılayacak teslimat çözümlerimizi Yurt içinde ve yurt dışında müşterilerimizle buluşturuyoruz. En çok tercih edilen ürünlerimiz standart hizmetimizin yanı sıra, kapıda ödeme kolaylığı sağladığımız Aras Tahsilatlı ve hava taşımacılığına müsait illerimizde gönderi süresini hızlandıran Aras Uçak. Müşterilerimizin memnuniyeti için sunduğumuz çözüm ve hizmetlerin geri dönüşünü de çok iyi şekilde alıyoruz. Son üç yıldır KOBİ E-Ticaret Raporu’na göre “KOBİ’lerin en fazla tercih ettiği kargo şirketi” seçiliyoruz. Ayrıca ALFA Awards’ta son iki yıldır peş peşe "Müşteri Deneyimini En İyi Tasarlayan ve Sunan Marka" olarak ödüllendiriliyoruz.

E-Ticarete yönelik teknolojik ve operasyonel altyapınız hakkında bilgi verir misiniz? Gündeminizde bu alana dönük yeni çözümler ve yatırımlar var mı?

Dünya genelinde e-ticaret sektörü hızlı bir büyüme kaydediyor. Bu büyümenin en büyük oyuncuları olan e-ticaret sitelerinde de bu ivmeyi yakalamak için hızlı, güvenli ve kaliteli kargo taşımacılığı beklentisi oluşuyor. Güncel beklentilerin karşılanması ve global değişime ayak uydurulması noktasında dijital dönüşümün önceliklendirilmesi ve teknolojik altyapı yatırımları büyük önem taşıyor. Sektörün gerektirdiği teknolojik gelişimi yakından takip ediyor ve yatırımlarımızı bu yönde güncelliyoruz.

Yine iş süreçlerini daha verimli kılmak amacıyla birkaç yıl önce başladığımız transfer merkezlerimizi teknolojik hâle getirme yatırımlarımıza devam ediyoruz. Bu doğrultuda ilk olarak hem operasyonel hem de metrekare olarak en büyük transfer merkezlerimizden biri olan İkitelli Transfer Merkezi'mizi teknolojik olarak yenileyerek merkezin kapasitesini saatte 5 bin 500 gönderiden 15 bine yükselttik. Avrupa’da tek çatı altındaki en büyük tesislerden biri olarak inşa edildi. Geçen yıl da İstanbul Anadolu yakasındaki Orhanlı Transfer Merkezi’ni ve İzmir’deki Transfer Merkezimizi teknolojik olarak yenileyerek, sorter sistemine geçirdik. Ankara’nın da bu yıl içerisinde tamamlanmasını planlıyoruz. Yine E-ticaret gönderilerindeki artan hacmi daha iyi yönetebilmek için İstanbul’un iki yakasına küçük paket ayrıştırıcı makine yatırımını devreye aldık. Bu yıl da İzmir, Adana ve Bursa’da aynı yatırıma devam etmeyi planlıyoruz.

E-ticaret alanına yönelik müşteri portföyünüzden söz eder misiniz? Gündeminizde yeni iş birlikleri var mı?

Günümüzde e-ticaret ve kargo, etkileşim hâlinde olan ve birbirini besleyen iki sektör konumunda. Portföyümüzde e-ticaretteki tanınmış markalardan, tekstil perakende firmalarına, kozmetik firmalarından KOBİ’lere, e-ticarete yeni başlayan girişimcilere kadar farklı sektörlerden kurumsal firmalar bulunuyor. Yeni iş birlikleri için planlamalarımız ve çalışmalarımız da devam ediyor.

E-Ticaret toplam iş hacminiz ve gelirleriniz içinde nasıl bir pay alıyor? Yıllık gönderi miktarınız nedir?

E-ticaret sektöründe yapılan yatırımlar sayesinde kargo sektörü, çok önemli fırsatlar yakaladı ve bunun doğal sonucu olarak büyümesini de her geçen gün sürdürüyor. Türkiye’nine-ticaret potansiyelini tam olarak ortaya koyabilmesi, kargo sektörünün iş hacmine de olumlu yönde etki ediyor. Sektörün taşıdığı gönderinin yüzde 35’inden fazlasını e-ticaret gönderileri oluşturuyor. Kampanya dönemlerinde bu oran yüzde 50 seviyelerine ulaşıyor.

Koronavirüs e-ticaret alanındaki iş hacminize nasıl yansıdı? İş modelinizde bir değişikliğe gittiniz mi?

Tüm dünyayı etkisi altına alan koronavirüs salgını nedeniyle, alışveriş şekilleri ve öncelikli ihtiyaçlarda farklılaşma olduğunu ve hareketlilik yaşandığını söyleyebiliriz. Temel ihtiyaçlar, hijyen ve temizlik ürünleri, spor malzemeleri gibi ürünlerde talep artarken bazı ürünlerin siparişinde de azalma yaşandı.

Salgın kapsamında ne tür tedbirler aldınız?

Bu süreçte hem müşterilerimizi hem de çalışanlarımızı korumak için Dünya Sağlık Örgütü ve Sağlık Bakanlığı’nın önerilerine göre tedbirlerimizi alıyor, önlemlerimizi en üst seviyede tutuyoruz.

COVID-19 salgınına karşı tüm birimlerimizde girişlerde temassız ateş ölçümü yapıyor, yüksek ateş tespit edilmesi durumunda iş yeri hekimlerimize yönlendiriyoruz. Kargo alımı ve teslimatlarda müşterilerimizle kuryelerimiz arasında Sağlık Bakanlığı’nın önerdiği şekilde en az 1 metre mesafe bırakmaya özen gösteriyoruz. Kargo tesliminde temassız teslimata dikkat ediyoruz. Müşterilerin T.C. kimlik kartları çipli ise temassız okutuyor, eski tip kimlikse kimliği uzaktan kontrol edip isim soy isim alıyoruz. Tüm çalışanlarımıza yeterli olacak şekilde maske ve tek kullanımlık eldiven temin ediyoruz. Şube içine en fazla 3 müşteri alıyor, aralarında mesafe bırakmaları için sözlü olarak bilgi veriyor ve şubelerimizdeki yazılı yönlendirmelerle dikkatlerini çekiyoruz. Önerilen mesafenin bırakılması için zemin işaret bantları kullanıyoruz. Sterilizasyonla ilgili olarak ise tüm şubelerimizde dezenfekte işlemleri gerekli aralıklarla yapılıyor. Ayrıca genel müdürlük, bölge müdürlükleri ve transfer merkezlerimizde sterilizasyon işlemleri yapılıyor. Türkiye genelindeki tüm birimlerimize el dezenfektanları yerleştirildik. Personel servislerimiz de dahil olmak üzere transfer merkezlerinde araç içi sterilizasyonlar yapılıyor. Tüm iş süreçlerimizi büyük bir hassasiyetle sürdürüyoruz.

Aras Kargo’nun e-ticaret alanına yönelik büyüme hedefleri neler? Önümüzdeki 5 yılda bu alanda nasıl bir konunda olmayı hedefliyorsunuz?

Kargo sektörü, e-ticaret sektöründe yapılan yatırımlar sayesinde çok önemli fırsatlar yakaladı ve bunun doğal sonucu olarak büyümesini de her geçen gün sürdürüyor. Aras Kargo olarak biz de bu değişime ayak uyduruyor, teknoloji tarafındaki altyapı yatırımlarımıza aralıksız devam ediyoruz. Mevcut transfer merkezlerimizdeki teknolojik yatırımlarımız devam edecek. Büyük şehirlerimizin ardından önümüzdeki yıldan itibaren Anadolu’daki transfer merkezlerimizin teknolojik yatırımlarına ağırlık vereceğiz.

Yakın gelecekte hangi teknolojiler e-ticaret sektörüne ve dağıtım süreçlerine yön verecek? Aras Kargo buna nasıl hazırlanıyor?

Teknolojinin gelişmesiyle birlikte sektörlerde de kendini bu doğrultuda geliştiriyor. Oldukça dinamik bir yapısı olan kargo sektöründe değişen taleplere göre teknolojik yatırımları yapmak, altyapıyı güçlendirmek, iş süreçlerini daha verimli hâle getirmek her zamankinden daha büyük önem taşıyor. Biz de bu değişime ayak uyduruyor, teknoloji tarafındaki altyapı yatırımlarımıza aralıksız devam ediyoruz. Bu anlamda yaklaşık üç yıl önce başlayan dijital dönüşüm süreci ile ilgili çalışmalarımıza da hız kazandırdık. İlk yatırımlarımızı, ağırlıklı olarak araç yenileme, el terminalleri, kaynak planlama yazılımı, elektronik ölçüm tartım sistemleri, konveyör sistemleri gibi teknolojilere yaptık. Dijital dönüşümle yalnızca yazılım ve sistemleri değil, organizasyonumuzu, şubelerimizi ve transfer merkezlerimizi de dönüştürmeye başladık. Bu dönüşüm, müşterilerimizin iş akışlarını da olumlu etkiliyor ve sektörlerinde rekabet gücü kazandırıyor.

Haberlere Git